Kerstbeer voor de sfeer

Driekwart jaar geleden waren beren populair om voor het raam te zetten. Sommige beren bleven daar het hele jaar staan en staan er nog steeds, maar inmiddels verschuift het accent naar een kerstbeer voor de sfeer. Deze beer in kersttenue kwam ik tegen in een tuincentrum en vond ik leuk. Ik moest er zelf ook wat capriolen voor uithalen om de foto te maken want het wilde allemaal niet zo maar na wat moeite lukte het toch. Sommige dingen zijn nou eenmaal niet vanzelfsprekend, zoals dat alles altijd maar moet lukken. Of zoals bijna een jaar met ingrijpende nieuwe regels. Of zoals dat een beer die je net met veel moeite hebt aangekleed dan ook rechtop blijft zitten. Juist dat onderuitgezakte van deze beer vind ik zo typerend. Er zijn zòveel leuke ideeën en goede bedoelingen , maar het gáát nou eenmaal niet vanzelf. Dus als mensen al die maanden hun teddybeer nog voor het raam hebben laten staan, dan is dat ook wel symbolisch. We zitten er nog steeds middenin!

Vier kleine borduurwerkjes lagen nog op een klein stapeltje om nog eens aan de beurt te komen. Die wil ik dan toch nog in m’n shop, dit bereslechte jaar. In m’n shop kun je zien hoe groot of klein de lapjes zijn waarop is geborduurd. En hieronder kun je zien hoe verschillend ze zijn. Net als àl die miljoenen beren die dit jaar voor ramen stonden, van miljoenen mensen in miljoenen huizen die allemaal dit jaar meebeleefden en doorworstelden. Dat laatste beertje, met die ballonnen spreekt me nu ook wel aan: gewoon een ballonnetje oplaten…

9 reacties op “Kerstbeer voor de sfeer”

  1. Beerta Bosch-Wichers Hoeth

    Wat leuk dat je het juist vandaag over beren hebt. Ik heet beer ta en ben vandaag jarig. Ik heb ook veel beren gemaakt. De laatste twee met mondkapjes. Hartelijke groeten Beerta

  2. Hallo, via de mail ontvang ik geen reactie. Misschien nu op deze manier? Ik heb een bestelling geplaatst en betaald 2 weken geleden en ik ontvang niets.
    Kunt u reageren?
    Hartelijke groet van Rianne

    1. Hallo Rianne, ik heb al wel meerdere keren via mail gereageerd en was ook op jouw reactie daarop aan het wachten. Je had vijf exemplaren ergens van besteld en ik had daarop gereageerd. In mijn antwoord had ik gezegd dat het mijn inschatting was dat je aan 1 exemplaar voldoende zou hebben (omdat je me had geschreven waarvoor je het nodig had) en ik had aangeboden om er 1 te sturen en het bedrag van de andere vier terug te storten. Omdat ik daarop nog geen antwoord had ontvangen, had ik nog even gewacht met opsturen.
      Ook op mijn tweede mail (met dezelfde inhoud) kreeg ik geen reactie, en ook geen melding dat de mail ‘undelivered’ was, dus het zou kunnen dat die bij jou in de spam terecht is gekomen.

      Overigens kwam je bestelling precies één week geleden binnen, en geen twee weken. Ik kan me voorstellen dat het extra lang lijkt als je ergens op zit te wachten en je hoort maar niks. Maar twee weken is het dus niet.

      Ik had vóór deze reactie van jou op mijn meest recente blogje kwam, de vijf items al in een envelop gestopt, met de bedoeling om ze vandaag op de post te doen, omdat ik vond dat het nu niet langer moest duren. Dus ik vind het niet leuk dat deze reactie nu ook door anderen wordt gelezen. Daarom reageer ik er nu ook op via m’n blog. Het probleem dat mails mogelijk in spam terecht komen kan ik helaas niet verhelpen.
      Het gebeurt ook wel eens dat mensen ietwat slordig zijn met het invullen van hun email-adres. In dat geval krijg ik wèl een melding dat de mail ‘undeliverable’ is en dan weet ik dat er iets aan de hand is. Ik ga dan meestal zelf nadenken welk lettertje of puntje waarschijnlijk verkeerd is ingevuld, en pas het email-adres aan en probeer de mail dan nog een keer te versturen. Daar zit vaak extra werk in voor mij en is soms ook frustrerend. Maar in zo’n geval wéét ik tenminste dat een mail niet kan zijn aangekomen. Die indruk had ik bij jou niet, ook omdat de automatisch aangemaakte mail na je bestelling wèl was aangekomen. En dat was hetzelfde email-adres.

      Al met al wil dit lange verhaal dus duidelijk maken dat het niet altijd aan mij ligt, als mails niet aankomen. Het is voor degene die iets besteld heeft natuurlijk heel frustrerend als ze niks hoort en het is ook een prima oplossing om dan via m’n blog te reageren. Maar ik vind het dan niet leuk als het erger wordt gemaakt dan het is, want het was dus beslist geen twee weken geleden.

  3. Ik vind je een lief mens, die erg haar best doet het iedereen naar de zin te maken. Trek je niet te erg aan. Een dikke knuffel van Marjo

    1. Hartelijk dank Marjo!
      Ik heb de meldingen waarop je reageert nu maar weggehaald, want ik vind dat het er nu wel lang genoeg op heeft gestaan. Maar heel hartelijk dank voor jouw reactie, die deed me goed!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer lezen? Wellicht is dit interessant...

Scroll naar top
Archief van de blogjes
Blogjes per week

De laatste 15 weken worden weergegeven

Blogjes per maand

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013