Vanmorgen heb ik eerst m’n bestellingen van het weekend beantwoord, de enveloppen geschreven, en nu ben ik er klaar voor dat ons internet er even uitgaat. Dat deed dat internet de laatste weken wel vaker, maar dan onaangekondigd. Héél vervelend was dat telkens. Ben je net bezig met iets op de computer en kregen we weer een melding: “verbinding verbroken’. Dan kwam m’n man van boven naar beneden (want hij werd dan ook gestoord in z’n zoom-meetings), en dan zat hij weer wat te prutsen aan de kabeltjes. Dit kastje nog even openschroeven, dat stekkertje nog eens aandraaien. Of hij ging bellen met helpdesks die telkens meldden dat er nog tig wachtenden voor hem waren, en daarna volgde na lang wachten dan een ingewikkeld gesprek over allerlei technische aspecten. De provider stuurde nog eens een nieuwe kastje op, maar dat hielp ook niet. Uiteindelijk besloot hij tot het leggen van een nieuwe RJ-11 telefoonkabel, die hier nog even te zien is voordat hij ondergronds gaat. Dit dunne kabeltje gaat nu dwars door de kruipruimte heen, van aansluitpunt in de meterkast naar computers in de studeerkamer, en dat gaan we nu proberen te doen.
Dus: internet uit, jullie nog een groet, en wie weet tot ziens!
(o ja, dat ‘we’ is betrekkelijk: mijn man doet al het werk en ik hoef alleen maar koffie te zetten)